Friday, August 19, 2011

satu malam

assalammualaikum w.b.t

tanpa perancangan yang terlebih awal, mlm tadi aida ajak g mamak. dia da mengidam roti tampal sesangat-sangat. ok, masa dalam perjalanan nak ke mamak tu, teringat kawan baik kami lagi seorang itu yg namanya esan ada kat banting. jadinya, kami panggil dia ikut serta dlm perjumpaan ini. owhhh alhamdulillah dia free dan ikut ktrg. bukan senang nak jumpa macam ni. setahun tak sampai 10 kali pon. tak mcam dolu-dolu tu. bley kate hari2 bersama ktrg ni. ok! nak di jadikan cerita, masa smpai mamak, ekin ternampak seseorang! hanya Tuhan jer yg tahu perasaan ni. sgt2 teruja! tp tak dpt nak buat ape2. nak di jadikan cerita lagi, kedai mamak tu penuh dgn manusia-manusia. sedih rasanya diri ini bile tgk takde wlu 1 tempat kosong pon.  tp bagus jgk takde tempat kosong sbb hati ni tak menentu plak. jadi kami berkeputusan ke kedai mamak lain. makan cheese nan! layaaannn. aida berasa sedih sbb dia nak jugak roti tampal mohideeenn tuh. hahh jd la anak angkat mohideen hari2 dpt makan roti canai tampal dia. hikhikhik.
selepas-selepas itu, terlintas difikiran ni yg kat umah ade bunga api. baru jer beli semalam. dgn semangat waja masuk kampung kanchong semata-mata nak beli bunga api. =.=" apa ini. 
jadi agenda seterusnya ekin ajak dorang main bunga api!!!!!!!!!!!!!!!!!!! yeahh.
ada gak ajak seseorang, tp dia tak nak. dia penat.
trima kasih aida dan esan kerana sentiasa ada dekat dgn diri ini. saya bahagia dgn kamu kamu! :D
haaaaa syg aku tak syg aku tak? hehe mesti sayang lebih kan. tak ckp pon aku tauuuu..


tanpa dirancang juga baju ekin n aida macam sama tema jer. ^_^
thank kamu puji shawll I. wawaawaaaa :D
esan yg sentiasa comel bersama kami. jangan sedih sbb takde aliff ok. 


bangga dpt men bunga api la tuh! 
hati sgt tidak senang, sbb takot kene tangkap polis =.="



adik sy yg comel tp sgt kurus. da suruh dia makan byk sikit.
sbb tu slalu sgt sakit. badan lemah. jd gumuk macam iteee tau!



sayang sy. esan yg semakin comel. lagi + + + comel bile
bersama dgn ktrg. suka pic ni. kite sama2 nampak gumuk! 
hhahahaa

thank kawan2 kerana hiburkan hati saya! saya syg kamu.
nnt ada masa kte bersama lagi okeyhhh!


bye

Thursday, August 11, 2011

LIMA


Assalammualaikum w.b.t


Lima perkara yang kita semua mahukannya dan kita berusaha untuk mendapatkannya :


1: Wajah yang cantik
                           
 
  
2: Duit yang banyak
                             
 
  
3: Kesihatan yang baik
                   
 
  
4: Anak-anak yg cerdik dan berjaya macam kita
                  

  
5: Tidur yang nyenyak tanpa gangguan
  

  
Senang sahaja untuk mendapatkannya. 
Hanya 15 minit setiap hari.
              

 
Kata Nabi saw :
  
Sesiapa yang meninggalkan solat subuh
, tiadalah padanya nur di wajahnya.


Dan sesiapa yang meninggalkan solat zohor, tiadalah padanya rezeki yang berkat.


Dan sesiapa yang meninggalkan solat asar, tiadalah padanya kekuatanbadan.



Dan sesiapa yang meninggalkan solat maghrib, tiadalah padanya anak-anak yg bermanfaat.

Dan sesiapa yang meninggalkan solat isyak, tiadalah padanya tidur yang 
nyenyak. 









Sunday, August 7, 2011

erti sebuah persahabatan

 assalammualaikum w.b.t


friends are like a balloons, if you let them go you can't get them back.
so i'm gonna tie u to my heart so that i will never lose u!
ingat tu wahai kawan-kawan ku. :) hehhe

Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut
agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain
tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)

Orang yang menunjukkan kebaikkan kepada anda adalah sahabat yang baik.
Dan orang yang menunjukkan kesalahan anda adalah sahabat yang paling baik.
(Hukamak)

kenapa ekin buat post pasal sahabat ni sbb smalam dpt meluangkan masa dgn bff ekin.
wlupun tak lama, tp itu pon da cukup bermakna.
sahabat sejati tak perlu nak jumpe tiap2 hari pon.
dpt jumpe sekejap jer smalam pon da ok ok ok ok sgt dah..:)



ni pic lama. nextime ktrg bergambar. huhuhu



seterusnya, berbuka puasa bersama aida n mak dia. 
sangat happy tauuuu.. terima kasih sbb belanja buka puasa smalam ye makcik rohana.
byk tau makan. smpai dua kali.
kenyang sungguh  perut ni . melampau2..hehehe


trima kasih sbb sudi jadi sebahagian daripada hidup ekin. weeeeeeeeeweeeeeeee
da habis. 
bye