Friday, June 24, 2011

perkahwinan sepupu

assalammualaikum.

hari ini adalah hari bersejarah buat sepupuku. 
selamat pengantin baru along!! :D

hari ni, dekna iaitu kakak sy, dan ekin bertanggungjawab mengandam pengantin.
best2, aku dpt gaji!!! hahaahhaah
dekna belanje makan lagi. senang hati gua! :D

yang menggembirakan hati ekin adalah,  ekin makeup sepupu yg lain jgk.
mak2 dara la sume.hehe bersemangat mereka nak makeup.
best nye.. suka keadaan tuh. kite sume bergembira. hehe

sume bercantik2 pakai baju comel2.
tp ekin dgn dekna pakai bju biase jer sbb ktrg mengandam! 
tp esok, adalah hari wajib bercantik2!!
membebel panjang da ni. 


bersama pasangan pengantin.
oohhh tidakk!!! mukaku da tak bermaya.
da penat dari tgh hari tdi. heheheh

sekian trima kasih :)

Sunday, June 19, 2011

today: 19 jun 2011 = HARI BAPA


selamat hari bapa kepada:

ABAH

sesungguhnya ekin sgt menyayangi abah.
kasih sayang dan pengorbanan abah akan tersemat di hati ekin selamanya. 


View Image

Saturday, June 18, 2011

.gajah depan mata tak nampak, semut yg jauh sane tu nampak.

assalammualaikum

panjang sungguh title tuh. 
hmmm,, title itu mengandungi seribu satu makna pada diri ini.

T_______T

maafkan sy kerana tak nampak pengorbanan awak utk saya selama ni.
sy jahat sgt. tak berhati perut. 
skrg sy da tau, 
dari hati sy tulus dan ikhlas utk awak, sy sgt syg awak. syg sgt.
sy tak perlu org lain, sbb sy ade awk!

kau kawan dan juga wanita yg terhebat pnah aku jumpa.
maafkan aku. 
aku tak perlu sesiapa lagi, sbb aku ada kau. 

janji sentiasa dgn aku k ?
terima kasih.

Monday, June 13, 2011

Perkahwinan

hari sabtu yg lalu, menghabiskan masa bersama aida dan keluarganya. pergi kenduri kahwen kawan abg aida, merangkap kawan kami juga ketika kecil.  tak sangka sebaya2 kami da kawen da. Turn kami bile plak eh? hehheehe lambat lagi la. 
 dihadapan sebelum bergerak ke rumah pengantin.  yang tepi skali ni kawan baru sy. nama dia kak faz , tunang kepada abg aida. :) baru jer kenal masa ni. 
ini la dia pengantin. sufi. da kawen da dia. semoga bahagia selamanya ok!! :)  masa ni ekin da tak larat nak senyum sbb penat sgt. panas sgt. da berpeluh2. tiba2 muka jd ketat jer. nak senym tak mampu da..hehehehe
saja search erti perkahwinan dan hikmahnye. utk kite kongsikan bersama... :) 

Perkahwinan atau nikah menurut bahasa ialah berkumpul dan bercampur. Menurut istilah syarak pula ialah ijab dan qabul(‘aqad) yang menghalalkan persetubuhan antara lelaki dan perempuan yang diucapkan oleh kata-kata yang menunjukkan nikah, menurut peraturan yang ditentukan oleh islam.
hikmah perkahwinan
  • Untuk memperoleh ketenangan hidup, kasih sayang dan ketenteraman
  • Memelihara kesucian diri
  • Melaksanakan tuntutan syariat
  • Menjaga keturunan
  • Sebagai media pendidikan: Islam begitu teliti dalam menyediakan persekitaran yang sihat bagi membesarkan anak-anak.Kanak-kanak yang dibesarkan tanpa perhubungan ibu bapa akan memudahkan si anak terjerumus dalam kegiatan tidak bermoral. Oleh itu, institusi kekeluargaan yang disyorkan Islam dilihat medium yang sesuai sebagai petunjuk dan pedoman kepada anak-anak
  • Mewujudkan kerjasama dan tanggungjawab
  • Dapat mengeratkan silaturahim

Wednesday, June 8, 2011

kehidupan


-CINTA-

CINTA umpama ‘treasure hunt’. Cita cita dan tujuan kita satu untuk menuju ke penamat yang paling mengembirakan. Namun di dalam perjalanan kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. Andainya tidak mampu meneruskan, kita akan tersungkur. Tetapi tak usahlah kecewa. Walaupun hadiahnya tidak kita perolehi. Jadi berCINTAlahsepenuh hati. Namun jangan letakkan harapan terlalu tinggi.
Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam CINTA pasti akan merasai kecewa dan dikecewakan walau bukan itu matlamat dalam setiap percintaan.

CINTA suatu yang indah, CINTA boleh buat kita gundah, CINTA buat hati berdarah dan CINTA jua boleh membawa kesalan yang tak sudah...


Go to fullsize image

da habis. terima kasih.