Thursday, September 22, 2011


aku belajar sabar dari sebuah kemarahan, aku belajar mengalah dari sebuah keegoan, aku belajar tegar dari kehilangan, sepi bukan bererti hilang, diam bukan bererti lupa, jika kamu tidak punya waktu untuk aku, aku akan mengerti, jika kamu belum bisa lepas darinya, aku akan mengerti, tetapi jika suatu hari nanti aku berhenti bersamamu, itulah giliran kamu untuk mengerti.

T___T

assalammualaikum w.b.t

alhamdulillah sekarang sy da smbung pengajian keperingkat ijazah. sgt sronok, tp lebih susah daripada diploma. so seperti biasa, berkenalan dgn kawan2 baru.

yg menyedihkan, ari ni 2 perkara malang berlaku. hmmm tension jer.
sy nak ingatkan, jgn mudah percayakan kawan. bukan senang mencari kawan yg sejati. 
apa yg jdi , sy akan jadikan iktibar. 

cukup la. 
bye.
T__T

Friday, August 19, 2011

satu malam

assalammualaikum w.b.t

tanpa perancangan yang terlebih awal, mlm tadi aida ajak g mamak. dia da mengidam roti tampal sesangat-sangat. ok, masa dalam perjalanan nak ke mamak tu, teringat kawan baik kami lagi seorang itu yg namanya esan ada kat banting. jadinya, kami panggil dia ikut serta dlm perjumpaan ini. owhhh alhamdulillah dia free dan ikut ktrg. bukan senang nak jumpa macam ni. setahun tak sampai 10 kali pon. tak mcam dolu-dolu tu. bley kate hari2 bersama ktrg ni. ok! nak di jadikan cerita, masa smpai mamak, ekin ternampak seseorang! hanya Tuhan jer yg tahu perasaan ni. sgt2 teruja! tp tak dpt nak buat ape2. nak di jadikan cerita lagi, kedai mamak tu penuh dgn manusia-manusia. sedih rasanya diri ini bile tgk takde wlu 1 tempat kosong pon.  tp bagus jgk takde tempat kosong sbb hati ni tak menentu plak. jadi kami berkeputusan ke kedai mamak lain. makan cheese nan! layaaannn. aida berasa sedih sbb dia nak jugak roti tampal mohideeenn tuh. hahh jd la anak angkat mohideen hari2 dpt makan roti canai tampal dia. hikhikhik.
selepas-selepas itu, terlintas difikiran ni yg kat umah ade bunga api. baru jer beli semalam. dgn semangat waja masuk kampung kanchong semata-mata nak beli bunga api. =.=" apa ini. 
jadi agenda seterusnya ekin ajak dorang main bunga api!!!!!!!!!!!!!!!!!!! yeahh.
ada gak ajak seseorang, tp dia tak nak. dia penat.
trima kasih aida dan esan kerana sentiasa ada dekat dgn diri ini. saya bahagia dgn kamu kamu! :D
haaaaa syg aku tak syg aku tak? hehe mesti sayang lebih kan. tak ckp pon aku tauuuu..


tanpa dirancang juga baju ekin n aida macam sama tema jer. ^_^
thank kamu puji shawll I. wawaawaaaa :D
esan yg sentiasa comel bersama kami. jangan sedih sbb takde aliff ok. 


bangga dpt men bunga api la tuh! 
hati sgt tidak senang, sbb takot kene tangkap polis =.="



adik sy yg comel tp sgt kurus. da suruh dia makan byk sikit.
sbb tu slalu sgt sakit. badan lemah. jd gumuk macam iteee tau!



sayang sy. esan yg semakin comel. lagi + + + comel bile
bersama dgn ktrg. suka pic ni. kite sama2 nampak gumuk! 
hhahahaa

thank kawan2 kerana hiburkan hati saya! saya syg kamu.
nnt ada masa kte bersama lagi okeyhhh!


bye

Thursday, August 11, 2011

LIMA


Assalammualaikum w.b.t


Lima perkara yang kita semua mahukannya dan kita berusaha untuk mendapatkannya :


1: Wajah yang cantik
                           
 
  
2: Duit yang banyak
                             
 
  
3: Kesihatan yang baik
                   
 
  
4: Anak-anak yg cerdik dan berjaya macam kita
                  

  
5: Tidur yang nyenyak tanpa gangguan
  

  
Senang sahaja untuk mendapatkannya. 
Hanya 15 minit setiap hari.
              

 
Kata Nabi saw :
  
Sesiapa yang meninggalkan solat subuh
, tiadalah padanya nur di wajahnya.


Dan sesiapa yang meninggalkan solat zohor, tiadalah padanya rezeki yang berkat.


Dan sesiapa yang meninggalkan solat asar, tiadalah padanya kekuatanbadan.



Dan sesiapa yang meninggalkan solat maghrib, tiadalah padanya anak-anak yg bermanfaat.

Dan sesiapa yang meninggalkan solat isyak, tiadalah padanya tidur yang 
nyenyak. 









Sunday, August 7, 2011

erti sebuah persahabatan

 assalammualaikum w.b.t


friends are like a balloons, if you let them go you can't get them back.
so i'm gonna tie u to my heart so that i will never lose u!
ingat tu wahai kawan-kawan ku. :) hehhe

Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut
agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain
tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)

Orang yang menunjukkan kebaikkan kepada anda adalah sahabat yang baik.
Dan orang yang menunjukkan kesalahan anda adalah sahabat yang paling baik.
(Hukamak)

kenapa ekin buat post pasal sahabat ni sbb smalam dpt meluangkan masa dgn bff ekin.
wlupun tak lama, tp itu pon da cukup bermakna.
sahabat sejati tak perlu nak jumpe tiap2 hari pon.
dpt jumpe sekejap jer smalam pon da ok ok ok ok sgt dah..:)



ni pic lama. nextime ktrg bergambar. huhuhu



seterusnya, berbuka puasa bersama aida n mak dia. 
sangat happy tauuuu.. terima kasih sbb belanja buka puasa smalam ye makcik rohana.
byk tau makan. smpai dua kali.
kenyang sungguh  perut ni . melampau2..hehehe


trima kasih sbb sudi jadi sebahagian daripada hidup ekin. weeeeeeeeeweeeeeeee
da habis. 
bye

Saturday, July 30, 2011

Goldcoast Morib

assalammualaikum w.b.t

menghabiskan masa di goldcoast morib bersama aisyah n abg goyen. mane dekna?? dekna tak larat nak ikut. so dia dok umah jer. 
sblum bersantai di goldcoast morib, kami ke rumah along dlu. ada kenduri sedikit sempena nak bulan ramadhan ini. sebelum tu, ekin ucapkan selamat berpuasa utk sume yg beragama islam. semoga kite bersama2 menjalankan ibadah ini dgn sebaik mungkin beserta melalukan amalan yg baik2.;)

kami betol2 bergembira kat gold coast.
walaupon dak aisyah ni kecik, tp tu bukan penghalang utk dia main gelongsor kat situ.
mula2 jer takot, lepas tu, dia la juara. hehehe

6.30 baru gerak balek umah. aisyah siap tak nak balek.
tp takpe kakak, dekat jer goldcoast tu, nnt kte dtg lagi ye.
hehehehe sukenye dia. alolololo.

smpai dlm kreta, benda pertama aisyah amik susu.
sekelip mata jer habis. wahhhhh lapar sungguh kamu ye.
selepas minum tido. haishh penat habis ni. :)


nak pegi kenduri umah along. 


kami da penat.  dlam kereta nak blek umah. byebye goldcoast:)



semangat kami.

da habis.
:)

Tuesday, July 26, 2011

no title :)

assalammualaikum w.b.t

cargas cargas cargas..
nak buka puasa ape ari ni..
hmmm terasa nak makan ayam paprik .

barang sume ade ! 
yahoo, senang la nak operasi.

kepada kamu kamu kamu yg berpuasa,
selamat berbuka puasa.
mana yg tak tau nak masak ape, try la masak ayam paprik.
bukan sahaja mudah, tp enak sgt ..:)

dah tu jer nak cakap.
bye

Monday, July 25, 2011

memasak

assalammualaikum w.b.t

sronok belajar sesuatu yg baru. semakin byk kite belajar benda baru, semakin byk pengalaman dan pengetahuan yg kite dpt.. ewahh da macam hipotesis sain la plak kan =_=" .. ape aku merepek ni. hehehe

kepangkal jalan blek, sebenarnye ari ni ekin buat SERAWA DURIAN. nape la name dia serawa. pelik jer .. hhehe tp takpe la, pagi2 da call mak cik rohana tnye macam mane nak buat.

akhirnye siap!!!! SERAWA DURIAN yg tampak enak.
actualy, semangat memasak semakin meninggi dlam diri ni. 
jd layan jer la. :)

Sunday, July 24, 2011

Balek Kampung

assalammualaikum w.b.t

hari yg indah klu dpt balek kampung. bukan senang dpt balek kampung wlupun kampung dekat jer sebenarnye...huhuhuhu
tp hari ini, dpt juga balek kampung... 
fokus utama tentulah ke suatu tempat yg paling bermakna buat diri ini..

selepas tuh, baru la jumpe nenek n atukk!! :D
syukur, kami langkah kanan sbb kan tgh musim buah.
adalah durian n manggis.

bermula lah sesi pencarian durian n manggis di dusun.
tp tak larat la, banyak sgt nyamuk.
bila da petang, da penat, ape lagi ayuh pulang kerumah.
trima kasih atuk dan nenek..
sayang sgt.. muahhh..:D

muka excited masuk dusun. lepas tu takot.
 muka aisyah da bosan dalam dusun.
 ini dusun. :D





da habis dahh..:)

Tuesday, July 19, 2011

taman permainan

assalammualaikum w.b.t

petang ini sy menjalankan tugas utk mnjga anak buah kesayang iaitu aisyah.
rancangan kami utk ke dataran bnting.:D

aisyah main sakan, smpai tak nak blek.
umpan dgn aiskrim baru nak balek ye... haishh budak zaman ini. pandai sungguh. hehe

teringat balek zaman budak2 dulu. wahh sronoknye. 
indahh...! 

bahagia btol dapat g taman ye! hehee


 mana la kakak belajar senyum macam ni. cikkin tak ajar pon. poning .. hehehe














teeheeeee.. jom balik. da lewat! nnt mami marah.. 
bye sume..:D

Monday, July 18, 2011

Rumah angah

assalammualaikum w.b.t.

hari Ahad ari tuh, adela buat sedikit kenduri di rumah angah. buat bacaan tahlil dan juga yassin. Yela , kan da nak masuk bulan ramadhan al-mubarak.

Hari yg sgt best. sbb dpt jumpe fmily. lama da tak jumpe. rindu sgt kat sume anak2 kakak. hmm :D
malam plak pegi umah alang. hmmm jumpe anak2 dia yg tak ikut mase kenduri sbb kaki berbalut. jatuh bukit. hishh merisaukan btoll.. 
paling indah, men dgn idlan, budak paling nakal di alam semesta! hehe
hari sgt indah, jika ade mereka semua. 
cikkin syg kamu2 sume tau! :D

sebelum org ramai dtg, kite bergambar dulu ye. 



 makan kenyang2 dlu. nnt org da ramai, takde la kamu susah2. :D



aisyah si kecil nakal.  

terima kasih meluangkan masa di blog ekin! :D
wasalamm.

Saturday, July 9, 2011

Pameran Flora kat Putrajaya

assalammuailaikum

sape yg pergi pameran flora kat putrajaya smalam?
best kan kan kan?
hehehehe

utk pertama kalinye ekin pergi pameran bunga macam tuh.
suke suke suke.
cantik2 bunga tuh.
nant bg sy bunga ok???? hehe

siap ade pertunjukkan bunga api lagi.
mmg best dan cantik.
lama plak tuh..
haaa smpat berangan. hehehe

seperti biasa, ekin tak lupe bergambar sebagai kenangan la . :)
kali ni berjalan bersame2 opah aida, sepupu dia, n jgk mak mbong.hehe 


 adik sy. 
 :)


















habis dah.. :)
jom pulang..trima kasih meluangkan mase di blog ini.. ehehee